Smartphone používáme, abychom nalezli obchod, tablet pro hlubší analýzu výrobků a recenzí, co dalšího prozradil průzkum?

Respektovaná společnost Nielsen se již dlouhodobě zabývá chováním majitelů chytrých telefonů a tabletů, pozornost věnuje hlavně jejich chování ve vztahu k nákupům.

Z jejich posledního (nikoli prvního) průzkumu vychází, že chytré telefony používají majitelé pro tzv. „in-store activities“, v praxi si to můžeme představit tak, že velká část uživatelů využívá svůj telefon k tomu, aby nalezli obchod (78 %). Vysoký počet uživatelů pak kontroluje cenu výrobků v prodejně s cenou na internetu. Bylo by opravdu zajímavé zabývat se otázkou, jak velký podíl nakupujících si konečný nákup rozmyslí a proces dokončí doma, s tabletem v ruce.

Vlastníci tabletů totiž využívají tyto přístroje právě pro hlubší analýzu nákupu. Klidné a pohodlné prostředí bude jednou z proměnných, které způsobují, že pomocí tohoto zařízení mnohem radši zkoumáme případný nákup důkladněji. Tablet je také mnohem vhodnější přístroj pro sledování hodnocení a recenzí ostatních uživatelů (53 % ku 45 %).

Co dalšího průzkum Nielsenu přináší? Především informaci, že zajímavý podíl zájemců se smartphonem uplatňuje mobilní kupóny (39 %) či má nákupní seznam (40 %).

Za zajímavou také považuji informaci, že sociální média využívají majitelé smartphonů ve stejné míře, jako vlastníci tabletů, minimálně tedy pokud mluvíme o komentování nákupů.

Závěry Nielsenu poměrně přesně odpovídají tomu, jak obě zařízení využívám já. Smartphone spíše slouží k tomu, abych si našel zajímavý výrobek, či prodejnu. Tablet pak v klidu využiji, abych si případný nákup lépe rozmyslel a naplánoval. Jen při té konečné platbě jsem poněkud pozadu, v tu chvíli totiž otevírám notebook. Čtvrtina majitelů obou druhu přístrojů naopak platí právě přes ně (26 % smartphone / 27 % tablet).

(Graf: www.nielsen.com)
Share Button