Nokia v nové reklamě znovu útočí na iPhone, Apple se do špičkování opět nezapojil

Příspěvek byl vytvořen pro server Techboard.cz

Není to poprvé, co finská společnost v reklamě přímo zaútočila na svou konkurenci. Již dříve jsme vám ukázali povedený spot, ve kterému si Nokia utahuje z Applu i Samsungu. Od té doby finská technologická společnost také předvedla, jak si představuje majitele iPhonu.

Nyní je zde další kolo video souboje, provokace však i tentokrát přišla pouze z jedné strany. I nyní Nokia komunikuje výhody fotoaparátu ve svém modelu. Lumia 925 totiž údajně fotí mnohem lépe a společnost se to rozhodla dát pořádně najevo. Nejde však pouze o nějaké ledabylé srovnání, Nokia totiž paroduje celý koncept reklamy Applu. Kalifornská společnost již dříve představila reklamu s názvem “Every day”, ve které připomíná, že focení s iPhonem je velmi populární. Ve videu se doslova říká “every day more photos are taken with iPhone than any other phone”. Nokia celou tuto větu poněkud vylepšila, přidala totiž pár slov – “but at Nokia we prefer build for quality, not just quantity.”

Tip: Microsoft ve své nové reklamě znovu útočí na iPad, jmenuje se Baseball

Celá reklama na Lumii 925 je však ještě více v applovském stylu. Můžete si totiž povšimnout podobné hudby a nápadně známých záběrů. Jak je u Nokie zvykem, dochází také k přímému srovnání fotografií a není jich vůbec málo. Ve výsledku se tak na konci reklamy dozvíte, že “every day, better photos are taken with Nokia Lumias than with any other mobile”.

Zatímco Nokia opět útočí, nikoho zřejmě nepřekvapí, že Apple se do konfrontace nepouští. Spíše naopak. Apple totiž pokračuje ve své kampani a představil nový TV spot, opět s titulem “Every day” v názvu. Tentokrát vyzdvihuje přednosti služby FaceTime u posledního modelu chytrého telefonu.

Nová reklama Applu nijak nevybočuje z běžné praxe. Opět zde hrají velkou roli emoce a využití komunikované služby v reálných situacích. I tentokrát na konci spotu slyšíme podobnou větu jako dříve – “Every day, more people connect face to face on the iPhone than any other phone.” Bude zajímavé sledovat, zda se Nokia chytne i této výzvy.

Tip: Podívejte se na první tři video reklamy na Moto X, čekali jsme mnohem více

Jestli se Nokii vyplatí přímé srovnávání svých produktů s iPhonem, je velmi zajímavá otázka. V některém z budoucích komentářů se nad ní určitě zamyslím hlouběji.

Share Button