Komentář: Společnosti IBM, Apple a Microsoft byly tento týden opravdu nejvíce vidět

Příspěvek byl vytvořen pro server Techboard.cz.

Ať už se nám (vám) to líbí nebo ne, všechny technologické firmy si uvědomují význam marketingu. Liší se akorát ve výběru kanálů, metod a způsobů jakými své výrobky propagují, což je také velmi často ovlivněno rozpočtem, který na tyto aktivity mají. Jak vidno, ne každá společnost investuje tolik jako Samsung. Na druhou stranu, ani za všechny peníze světa se nevyhnete tomu, abyste občas šlápli poněkud vedle. Což ale není případ tří vybraných aktivit.

Na našem webu vás pravidelně informujeme o významných marketingových a komunikačních aktivitách důležitých firem v odvětví. Tento týden byli někteří významní hráči opravdu aktivní a viditelní, tedy pokud se zaměříme výhradně na propagací formou videa.

Apple

V jedné z našich krátkých novinek jsme vás upozornili na novou reklamu společnosti Apple, která komunikuje iPhone 5, konkrétně pak přednosti kamery přístroje. Spot, kterým se podle některých vrátil Apple ke svým kořenům – tedy k hravosti, jednoduchosti a emotivnímu sdělení – nese název “Photos Every Day” a za týden zaznamenal více než 1,5 milonu shlédnutí.

Microsoft

Jestliže Apple se držel “toho svého”, Microsoft se rozhodl velmi moudře a ve svém opravdu povedeném videu využívá (nutno uznat, že už poněkud úsměvné) “války” mezi majiteli chytrých zařízení od Samsungu a jejich nesmiřitelnými soupeři bránící přístroje s nakousnutým jablíčkem.

A vyplatilo se, video má již téměř 4 miliony shlédnutí, navíc se ukázalo, že sdělení bylo vyjádřeno dostatečně nenásilně, video se tak šířilo i mezi příznivci Samsungu a Applu, kteří si dokáží udělat legraci i sami ze sebe.

IBM

Veterán mezi technologickými firmami si pozornost získal poněkud odlišně. Rozhodl se natočit “nejmenší film na světě” – vědci ze společnosti pomocí atomů vytvořili příběh, který nese název “A Boy and His Atom”. Pokud si však myslíte, že za nápadem od jeho počátku, přes realizaci a rozšíření stojí pouze vědátoři někde ze zapadlé budovy v komplexu IBM, tak jste na omylu, společnost totiž spolupracovala s Ogilvy. Pro zajímavost doplňme počet shlédnutí i u tohoto sympatického videa – 2,2 milionu. A mimochodem, IBM se nechalo slyšet, že cílem videa je přitáhnout děti k vědě, což je určitě chválihodné.

Share Button