KOMENTÁŘ: iPady za 4,5 miliardy dolarů pro turecké školství? Apple by měl šanci využít a neohrnovat nos

Na serveru Mashable se objevil článek z dílny partnera Tab Times. Podle něj se viceprezident pro vzdělávání společnosti Apple setkal s tureckou vládou. Jednali o ambiciózním cíli, který si garnitura předsevzala – učinit tablety přístupné pro 15 milionů školáků.

Je jasné, že takový záměr není nic levného. Dle serveru MacRoumors mluvíme o vládním programu za 4,5 miliardy amerických dolarů. Zajímavé ovšem také je, že schůzka mezi politiky a zástupci Applu nebyla údajně až tak pozitivní, jak byste možná čekali.

Turecko se dlouhodobě snaží, aby se tablety staly součástí výuky. Vyjednávání s Applem dokonce rozhodně není první podobnou aktivitou.

Dobře, ale proč by to mělo Apple za každou cenu zajímat?

Rozsáhle se rozepisovat nad tím, proč by vlády měly uvažovat o zařazení tabletů do výuky nemá smysl. Všude kolem sebe najdete studie, které obhajují jejich přítomnost ve školních zařízeních všeho druhu a já s nimi ve své podstatě souhlasím (nejde ani tak o to, zda je mít, ale jak s nimi správně pracovat). Koneckonců, podobné vládní (i nevládní) programy již v různé intenzitě běží například ve Spojených státech, Austrálii, ale příklady najdeme i v tuzemsku.

Spíš je vhodné zamyslet se nad důvody, proč by právě Apple měl usilovat o to, stát se součástí vzdělávacího systému (i v Turecku). Proč by až donedávna nejhodnotnější společnost na světě měla usilovat o to, být ve školách téměř všudypřítomná?

Důvodů je hned několik. Když pominu výborný komunikační potenciál, který technologický gigant zrovna nutně nepotřebuje, myslím si, že pokud by přístroje společnosti provázely nové generace už od brzkého dětství, mohly by se stát naprostou přirozeností.

Jestliže by iPady byly součástí života dětí už v brzkém věku a ve školním prostředí, dá se důvodně předpokládat, že by je vyžadovali i doma. Používat jablečné výrobky by tak bylo naprosto přirozené, tyto děti by také mohly za jistých okolností strávit zbytek života v ekostystému, který Apple vytvořil.

Apple by tak určitě neměl šance pronikat do školních zařízení podceňovat, či nad nimi ohrnovat nos. Za správných okolností, by se totiž společnosti mohlo podařit – prakticky nenásilně a bez větší námahy – budovat silnou a loajální základnu uživatelů, kteří by v budoucnu pravděpodobně nezůstali u využívání jen jednoho výrobku s nakousnutým jablíčkem.

 

Share Button