Heineken s pomocí Wieden + Kennedy vytvořil něco silnějšího, než by se mohlo zdát

Hned v úvodu musím říct, že asi nejsem příliš objektivní. Práce W+K se mi líbí totiž už dlouho, především pak kvůli tomu, jakým způsobem komunikují Nike. Jejich poslední mediálně profláknutá kampaň je však pro mě mnohem zajímavější, než by se mohlo na první pohled zdát.

Heineken patří k brandům, které jsou jednoznačně navázané na zážitky, což nepochybně nabízí širší možnost zacílení. Kreativci se také mohou opravdu rozšoupnout. Kampaň „Departure Roulette“ má vážně skvěle zvládnutou exekutivu, která je zřejmá i z výsledného videa, ve výsledku také hraje na ty správné emoční struny (tedy alespoň u určité skupiny diváků).

heineken2

Nabídnout lidem na letišti možnost změnit na poslední chvíli trasu do možná mnohem zajímavější destinace, není určitě převratný nápad, jenže v dnešním hektickém světě, kdy počítáme každou minutu a snažíme se jet „podle plánu“, je takové rozhodnutí o to zajímavější a působivější.

Na letišti v New Yorku se odvážlivci našli a dost často na tom vydělali. Krom toho, že se mohli podívat na místa, kde by se možná nikdy nedostali (spíše právě kvůli tomu plánování, než že by fyzicky nemohli), dostali od Heinekenu také peníze na pokrytí výdajů. Krásným příkladem je muž, který měl původně letět do Vídně za rodinou (což plánoval velmi dlouho), místo toho ale přijal výzvu a letěl na Kypr s 2,000 dolarů. Není to však jediný příběh ve spotu, který může zaujmout a vyvolat u koncového diváka pozitivní vazbu na Heineken.

Jedna z nejlepších kampaní v tomto roce. Jednoznačně. Ruleta by se navíc měla brzy dostat i na jiná letiště, údajně do Moskvy.

Share Button