Coca-Cola má novou kampaň: Hledá, kdo se na ni usměje

Zřejmě nejpopulárnější výrobce slazené limonády spustil novou kampaň, která je zajímavá hned z několika důvodů. “Smile Back” má zajímavý koncept. Společnost údajně poslala své zaměstnance do několika různorodých zemí, ti pak nedělali nic jiného, než že se smáli na lidi na ulici, v metru, autobusech i automobilech. Pokud se usmáli zpátky, dostali za odměnu láhev lahodného nápoje (nebo třeba také čepici či brýle).

coca-cola-smile2

Celkově spot působí velmi příjemně. V první části sice vidíme očividně otrávené terče úsměvu, později jej však někteří oplatí a mohou si tak užít odměnu. A právě tato odměna představuje možná zajímavou změnu konceptu. Zatímco dříve jsem měl pocit, že Coca-Cola komunikuje uspokojení potřeb – tedy dáte si doušek nápoje a dostaví se příjemný pocit a euforie – nyní je důraz kladen na onu první část. Větší odměnou je tedy to, že jste se vůbec na někoho usmáli i přesto, že jste měli dost odlišný stimul, který s Coca-Colou primárně (v první chvíli) nesouvisel.

Video se podlé mého vyznačuje nenásilnou exekucí, která může zaujmout celosvětově. Virální potenciální je zřejmý. Měl bych se asi více usmívat, není to tak těžké…

Share Button