Nejúčinnější tuzemská televizní reklama v roce 2012? Jednoznačně Air Bank a „Dva světy“

Air Bank vstoupila na český bankovní trh ke konci roku 2011, od počátku se profilovala jako alternativa k velkým a zavedeným bankám, které v tuzemsku působí. Nebyla však jediným novým subjektem, objevily se také banky Zuno Equa.

Komunikačním cílem nového subjektu bylo mimo jiné „vystoupit z komunikační šedi“, což se ústavu nepochybně podařilo. Ačkoli banka v brzké fázi (rozuměj pre-launch) vsadila především na sociální média (ale samozřejmě i na jiné), zaměřím se spíše na komunikaci prostřednictvím televizních reklam (televize byla totiž v případě hard-launch pro ústav hlavní volbou). Air Bank chtěla i touto cestou jednoznačně vystupovat jako alternativa k zavedeným bankám, celé sdělení mělo být navíc podáno vtipnou formou, úkol to rozhodně nebyl jednoduchý.

Air Bank tak nakonec představila koncept s názvem „Dva světy“, za kterým stojí agentura Mather Adventures. Banka se hned v úvodní fázi rozhodla natočit celkem dvanáct (!) reklam. Podle marketingového ředitele Jakuba Petřiny byla jednoduchost sdělení (odražená i ve skutečnosti, že se v reklamě objevují pokaždé pouze dvě postavy) pro komunikaci banky velmi důležitá. Petřina měl pocit, že jiné reklamy na bankovní ústavy jsou třeba i zajímavé, často však jejich provedení rozptyluje diváky a těm tak unikne význam sdělení. Což osobně považuji za pravdivé tvrzení.

Zajímavé také je, čím se subjekty inspirovaly při zadání a tvorbě spotů. Možná znáte reklamy „Mac vs. PC“, které jsou na internetu velmi oblíbené.

Reklamní spoty Air Bank jsou opravdu účinné, což dokazuje i významné ocenění pro agenturuMather Adventure. Komunikované výhody jsou snadno pochopitelné a forma je natolik zábavná, že ani při opakovaném shlédnutí vás stejné dialogy nerozčilují. Výběr hlavních postav byl také povedený a charaktery zřetelně ztělesňují dva odlišné světy, které dost možná zná řada uživatelů bankovních produktů.

Share Button